PiCs a Nulles

Aquest cap de setmana la unitat de pioners i caravel·les hem anat d'excursió a Les Esplanes, a 3km de Nulles, municipi de la comarca d'Alt camp. El dissabte a primera hora del matí vam agafar el tren fins a Nulles, on vam esmorzar i des d'on vam caminar tranquil·lament fins al terreny. Després de dinar i d'haver tingut un debat extens per decidir quina és la mascota del cau més adient des del punt de vista dels pioners i caravel·les, vam aprofitar el solet i el bon temps que feia per estirar-nos plegades fent caliu i migdiada. Un cop reactivades vam començar activitats, vam iniciar la tarda fent jocs d'aigua per refrescar-nos i ja cap al vespre, vam treballar la concepció del dol i es va fer una dinàmica per compartir experiències. Abans i després de sopar vam continuar jugant a jocs que van sorgir de manera espontània i vam aprofitar per jugar al far (joc imprescindible en una excursió de pioners i caravel·les). Finalment, abans de possar-nos al sac vam aprofitar pel bona nit, compartint amb les companyes el millor i pitjor moment del nostre mes.

Diumenge vam començar a recollir el terreny després de fer el bon dia, vam estar una bona estona revisant-ho tot i un cop tothom estava llest, vam començar el camí de tornada cap a Nulles gaudint del paisatge de la zona. Quan vam arribar a Nulles, vam buscar una font i una plaça per on seure a dinar. Vam estar fent xerrameques, llegint i escoltant música fins a l'hora a la qual suposadament havia de passar el tren. Després de 45 minuts d'espera i que el nerviosisme ens envaís una mica a totes, va arribar l'esperat tren de tornada.

Ha estat una excursió més relaxada que les del primer trimestre, tenint en compte que la ruta ha estat molt més senzilla. Tot i això, a part de les activitats, s'han generat moments de caliu de forma espontània que han reforçat les relacions dins del grup, i totes ens hem pogut permetre descansar i reduir el ritme que ens exigeix el dia a dia de la nostra quotidianitat a Barcelona. Una vegada més, els pioners i caravel•les hem gaudit de la companyia de les companyes i d'un cap de setmana esplèndid fora de la ciutat (aquest però sense pluja!).