Els campaments de Setmana Santa dels PiCs

Després de dos anys sense campaments de Setmana Santa, dissabte passat va acabar l’espera i la unitat de Pioners i Caravel·les vam retrobar-nos amb molta il·lusió i amb ganes de dur-los a terme. Vam agafar un autocar a les portes del cau i viatjàrem dues hores fins a Olot, on començava la nostra ruta, però no sense abans esmorzar per agafar forces. En acabar els nostres àpats ens posàrem en marxa pels dotze kilòmetres que ens separaven del Càmping Mas Patxet, el nostre destí. Va ser un recorregut força fàcil, amb poc desnivell, i amb vistes espectaculars de la Fageda d’en Jordà i els seus volcans circumdants; tot i això, vam arribar cap a les 6 de la tarda deixant-nos temps per muntar el campament i finalitzar la jornada amb un joc de nit.

Diumenge 10 vam poder aprofitar millor el dia. Al matí els Pioners i Caravel·les van dividir-se en dos grups i equipats amb: mapes, brúixoles, queviures, roba d’abrigar i motxilles d’atac, van embarcar-se en un petit raid d’uns 7 kilòmetres. Aquest va realitzar-se sense problemes i el jovent va arribar just a l’hora de dinar. D’altra banda, a la tarda vam poder treballar, a partir de diferents activitats, el colonialisme i les drogues, també, però, gaudint de jocs d’aigua. Un joc de nit i un ‘bona nit’ van acabar de tancar el dia.

L’endemà al matí vam llevar-nos d’hora per continuar la ruta cap a Sant Miquel de Campmajor, concretament fins al Casal Sant Miquel de Campmajor, després d’un bon dia autogestionat pels PiCs. Aquest tram era una mica més llarg que el del primer, però era més fàcil de recórrer; no obstant això, vam confondre’ns de camí uns quants cops i arribarem, de nou, a l’hora de dinar on la resta de l’agrupament ens esperava entusiasmats. Una vegada dutxats i descansats vam començar les dinàmiques de la tarda, que foren l’eix d’animació i una petita dinàmica on reflexionaríem sobre la meritocràcia. La primera continuaria a la nit juntament d’un vals nocturn, com a bona nit, que va divertir-nos un munt.

Dimarts 11 es pot fragmentar en tres grans moments: matí, tarda i nit. Al matí vam fer una petita gimcana on vam aprendre les arts ninges com a part de l’eix d’animació; estrelles ninges, reflexos i punteria són algunes de les parades. Posteriorment, vam reservar-nos la tarda per fer consell de roca. En aquest espai vam parlar sobre l’estat de la unitat i com cadascun dels Pioners i Caravel·les se senten dins del grup. Amb això vam comprendre les nostres preocupacions com a unitat i ens ha ajudat a veure quines coses podem millorar per una millor convivència i cohesió. El sopar va iniciar el Gran Boom amb unes hamburgueses completes i delicioses, va continuar amb una descoberta de danses molt variada i finalitzà amb diferents espais, entre els quals diferenciem: discoteca, espai de jocs de taula, espai de pel·lícula, espai de lectura, de papiroflèxia, de dibuix…

Finalment, i sense adonar-nos, va arribar l’últim dia. Vam aprofitar per recollir les habitacions i la casa, tancar l’eix d’animació i fer una petita revisió dels campaments. A les quatre ja érem dins l’autocar, tornant cap a Barcelona cansats i amb nostàlgia dels 5 dies viscuts.