CABRA!! CONNEXIÓ....1-2-3... MUNTANYA!!! MORELLA

Hem començat el dia ben núvol però amb moltes ganes d’anar al Garraf, en lloc del Caprabo com altres dissabtes fem, per fer una excursió a la Morella, el cim del Massís del Garraf. És una ruta senzilla, sense massa desnivell i al bell mig del Parc Natural del Garraf.

La Joana i el Sergi ja estaven preparats per guiar-nos cap el cim quan els demanem fer una parada tècnica...sí... sí... abans de començar. Ens dirigim cap al Centre d'Informació La Pleta per a fer un pipí i aprofitar per conèixer una mica el paisatge de la zona. Ens assabentem que és un lloc on hi ha tortugues i ens presenten a la Tort i a la Tuga, dues tortugues que viuen en aquest centre però que no són de la zona del Garraf...coses que passen...

Per fi comencem la pujada amb una temperatura fantàstica per caminar ni fred ni calor i un airet que t’acarona. El paisatge que et recorda pròpiament el d‘una illa del Mediterrani amb olor a farigola i a romaní que s’activa a cada passa que fas i t’embriaga. Sols, vull dir, solES, amb els nostres pensaments i al mateix temps acompanyades amb l’alegria del grup. En aquests moments et planteges... què coi faig els dissabtes a la cua del supermercat podent estar passejant per aquests bonics indrets...?

Continuem caminant i ens trobem un cartell informatiu que ens indica les aus que podem trobar en aquesta zona entre d’altres: l’àliga cuabarrada, la perdiu roja, gambusins voladors i la Margalleda vulgaris espècie de la qual en Julià en sap un niu. També varem descobrir que teníem un expert en àligues, el Matías, qui ens va explicar l’origen del nom de les “cuabarrades”....i no és que a la cua hi duguin les quatre barres, sinó que en realitat és perquè les pobres “van errades”...#vestuquihodiria#

Pendents de trobar alguna de les especies de la zona, ensopeguem amb cabres, una d’elles blanca, amb unes banyes ben cargolades, barba llarga que semblava ben bé de’n Gandalf, formigues gegants negres i ja acabant el trajecte, en mig de la carretera, un escurçó.

Durant el camí vam veure uns quants avencs, fenòmens geològics kàrstics amb una profunditat de fins a 87 metres i molts d’ells connectats en l’interior de la terra construint túnels subterranis.

Fem el cim, les fotos de rigor i finalment, arribem als cotxes. Decidim acabar la jornada fent un gelat a la platja de Castelldefels tot reflexionant sobre el grau de participació dels nostres infants i joves en el dia a dia familiar. I un cop més, els caps ens aporten una visió constructiva a la manera d’educar als nostres fills i filles per tal de sentir que no només la seva opinió pot ser vàlida sinó que són capaços d’organitzar i prendre un paper actiu en moltes activitats familiar. Com sempre aire fresc i molt positiu. Moltes gràcies Caps!!

El dia d’avui ha estat realment recomanable. Pot ser no coneixes gaire la gent que hi va, però el que està clar, és que és “gent de cau” i això és una garantia per assegurar l’entesa, el compartir i sobre tot el passar-nos-ho molt bé plegats caminant per la natura.